مزیت های توری رولینگ
نوشته شده توسط : تیم محتوا

توری رولینگ چیست؟

طریقه کاربرد این توری با دیگر انواع تفاوت دارد. به این صورت که توری پنجره را می توان در جهات افقی و عمودی باز و بسته کرد. توری پنجره رولینگ از انواع توری های متحرک با قابلیت جمع شوندگی در قاب عمودی یا افقی پنجره است. ساختار توری به گونه ای طراحی شده که برای توری پنجره دوجداره مناسب است. علاوه بر درب و پنجره، این متریال در ساخت توری پشه بندی کشویی و حفاظ توری بالکن نیز به کار می رود. توری رولینگ از ورود کوچکترین حشراتی نیز جلوگیری می کند. این محصول برای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری قابل نصب است. با توجه به شکل ظاهری و سهولت کاربری استقبال زیادی از توری های رولینگ شده است.

 

جنس توری پنجره رولینگ

این محصول روی قاب پنجره دوجداره وصل می شود. انواع قاب آلومینیومی و upvc مناسب نصب توری پنجره رولینگ هستند. بدنه توری از جنس آلومینیوم بوده که با پوشش رنگ الکترواستاتیک مقاوم سازی شده است. جنس خود توری از مواد فایبر تولید می شود. چشمه های توری پنجره بسیار ریز است و مخصوص جلوگیری از عبور حشرات ساخته شده است. برای حرکت توری از فنر ویژه ای استفاده شده که به توری متصل است.یکی از برترین ویژگی های رولینگ، طریقه اتصال آن به پنجره است. این اتصال بدون درز، شکاف و کوچکترین روزنه می باشد و عملا حشرات از این قسمت نیز نمی توانند وارد ساختمان شوند.

 

طریقه حرکت توری رولینگ

جالب ترین قسمت توری پنجره رولینگ مربوط به نحوه حرکت آن است.این محصولات در جهت بالا و پایین و همچنین جهات چپ و راست قابلیت حرکت را دارند. تنوع باز و بسته شدن توری، کیفیت بالا، قابلیت انتخاب رنگ، ماندگاری و دوام و …از برجسته ترین ویژگی های توری رولی است. در ادامه با نحوه حرکت توری پنجره در جهات مختلف آشنا می شویم.

 

توری رولینگ عمودی

این نوع نصب شباهت زیادی به نصب پرده کرکره ای دارد. در واقع توری به صورت بالا و پایین حرکت می کند. اندازه توری باید کاملا مطابق پنجره باشد زیرا توری روی قاب آلومینیومی یا یو پی وی سی متصل می شود. با کشیدن نوار متصل به توری می توان آن را به بالا یا پایین هدایت کرد! در فصول سرد که پنجره ها بسته است برای جلوگیری از کثیفی می توان توری را کامل جمع کرد.

 

توری رولینگ افقی

علت نام گذاری افقی یا عمودی به دلیل نحوه حرکت توری است. به این ترتیب مشخص می شود که توری پنجره افقی رولینگ قادر به حرکت در چپ یا راست است. بر روی پنجره های بزرگتر مثل پنجره اتاق پذیرایی می توان از این توری استفاده کرد. به این ترتیب با توجه به ابعاد پنجره می توان نوع بازشوی توری را به صورت یک طرفه یا دو طرفه تنظیم کرد. قبل از ساخت توری پنجره باید نسبت به نوع حرکت آن تصمیم بگیرید تا نصاب مطابق با آن عملیات طراحی و ساخت را انجام دهید. اگر توری عمودی طراحی شده باشد نمی توان هنگام نصب آن را تبدیل به توری پنجره افقی کرد.

 

مزایای توری رولینگ

اصلی ترین کاربرد این محصول در جلوگیری از ورود حشرات به فضای داخل ساختمان است. قیمت این محصول در مقایسه با توری های فلزی قدیمی اندکی بیشتر است ولی به طور قطع دوام و زیبایی آن نیز قابل مقایسه با توری های فلزی نیست. ویژگی حرکتی توری پنجره رولینگ نقطه قوت آن است.  این محصول قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می شود. امکان انتخاب رنگ توری موقع سفارش وجود دارد. بنابراین می توانید رنگ هماهنگ با دکوراسیون داخلی را برای قاب توری سفارش دهید. این محصول از انواع مقاوم به نور خورشید است و در برابر تغییرات آب و هوایی و گرما و سرما دار آسیب نمی شود. توری پلیسه ای یا توری آکاردئونی یکی دیگر از محصولات با کیفیت است که نسبت به توری رولینگ برتری های بیشتری دارد.

 

هزینه ساخت توری رولینگ چگونه محاسبه می شود؟

برای ساخت انواع توری پنجره از هر متریالی که باشد ابتدا طول و عرض پنجره اندازه گیری می شود! ابعاد پنجره ها یکسان نیست برای مثال نصب این توری روی درب بالکن به دلیل ارتفاع بیشتر درب، هزینه بیشتری دارد. قیمت پروفیل ساخت آلومینیومی و upvc قاب توری نیز متفاوت است. به طور معمول هزینه های ساخت به صورت متر مربع اعلام می شود. هر چه کیفیت مواد اولیه بهتر باشد هزینه ها نیز بیشتر خواهد شد. به طور تقریبی قیمت ساخت توری رولینگ در مقایسه با توری فلزی، همیشه بیشتر است. این قیمت در برابر استحکام و ماندگاری بالای توری بسیار مقرون به صرفه تر می شود.





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: